miercuri, 7 decembrie 2011

Greşeli frecvente în promovarea pe Facebook – continuare

În continuarea articolului anterior o să vă mai menţionez câteva dintre cele mai frecvente greşeli pe care le facem atunci când ne promovăm pe Facebook.

Una dintre acestea ar fi aspectul default al paginilor de Facebook, adică fără personalizare.

Pagina noastră din reţeaua de socializare trebuie să scoată în evidenţă personalitatea şi imaginea brandului pe care vrem să îl promovăm. Astfel, avem la dipoziţie un avatar editabil unde putem insera o imagine. Aceasta poate avea dimensiunea maximă de 520/200pixeli. De asemenea putem, face şi o pagină de întâmpinare folosind aplicaţia iFrame pusă la dispoziţie de Facebook.

Internetul este plin de exemple şi tutoriale despre cum poţi să îţi optimizezi sau personalizezi pagina de Facebook.

O altă greşeală frecventă este lipsa strategiei de educare a publicului. Noi, cei care avem un cont de Facebook prin care ne prormovăm anumite produse sau servicii trebuie să educăm fanii, potenţiali clienţi, că ceea ce promovăm noi merită achiziţionat. Trebuie să-i facem să înţeleagă şi să vadă avantajele şi plusurile produsului sau serviciului nostru.

Astfel trebuie să publicăm pe pagina noastră articole în care să detaliem anumite caracteristici ale produsului sau serviciului nostru. Altă variantă ar fi să cerem un feedback fanilor cu întrebări şi nelămuriri despre produsul sau serviciul nostru.

O potenţială greşeală este lipsa integrării paginii de Facebook în site-ul nostru, adică lipsa elementelor de legătură dintre site şi reţeaua de socializare de care ne folosim pentru promovarea afacerii noastre. Astfel site-ul nostru trebuie să conţină neapărat un likebox unde cei interesaţi pot urmări activitatea şi pe pagina de Facebook. Această unealtă ne poate ţine la curent cu numărul de fani care urmăresc site-ul nostru.

Un alt tip de greşeală este acela de automatizare a procesului editorial.

Automatizarea procesului editorial denotă un dezinteres faţă de fanii de pe Facebook. Trebuie să ne alocăm timp să facem postări fără să automatizăm acest proces. E adevărat că e mai simplu să apăsăm un buton care să posteze automat pe Facebook dar mesajul devine impersonal iar potanţialii clienţi vor sesiza acest lucru mai devreme sau mai târziu.

Lipsa de interacţiune cu fanii de pe Facebook este o altă greşeală întâlnită în marketing-ul pe Facebook. Postările noastre trebuie făcute în asemenea manieră încât să stârnească reacţia grupului nostru de prieteni sau fani. Putem determina fanii să interacţioneze punând pur şi simplu întrebări şi cerând părerea lor despre produs sau serviciu. Fanii trebuie stimulaţi să devină activi. Trebuie urmărite reacţiile lor pentru a înţelege ce anume îi face să devină interesaţi.

Una din frecventele greşeli este necuantificarea eforturilor prin Facebook. Asta înseamnă că degeaba facem promovare prin reţeaua de socializare dacă nu îi cunoaştem rezultatele. Acestea pot fi măsurate cu ajutorul unor unelte puse la dipoziţie de diverse site-uri specializate care măsoară traficul către site-ul nostru şi de unde vine acesta. Astfel, putem vedea câţi vizitatori au venit de pe Facebook, câţi au fost convinşi prin intermediul Facebook, dacă mesajul a fost bine transmis şi dacă fanii au înţeles ceea ce noi promovăm.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu