miercuri, 7 decembrie 2011

Promovarea firmelor pe Facebook(II)

Sa continuam discutia despre Facebook…nu de alta dar este o retea de socializare extrem de cunoscuta care este folosita de peste 596 milioane de utilizatori in 2011, potrivit datelelor site-ului socialbakers.com. Conform cu http://www.terenuriinrate.ro/sase-pasi-necesari-pentru-promovarea-unei-companii-pe-facebook/ In ceea ce priveste activitatea de promovare a unei firme prin intermediul retelei de socializare Facebook, primul pas important este stabilirea targetului, adica atat a obiectivelor avute in vedere dar si a populatiei care reprezinta tinta noastra. Perseverenta este cuvantul de ordine in ceea ce priveste activitatea online deoarece rezultatele nu vin deodata, ci este nevoie de timp. Cel mai important pas este sa fii activ in mediul online. Tocmai de aceea trebuie sa existe o relationare permanenta cu publicul astfel incat ei sa te perceapa ca pe un prieten si nu ca pe o firma oarecare care incearca sa le vanda ceva. Tocmai de aceea este foarte important sa postezi constant pe Facebook pentru a dezvolta relatii cu clientii tai si pentru a crea o legatura in cadrul comunitatii. Pentru aceasta, trebuie sa postezi informatii unice(poze, filmulete despre produse sau alte evenimente ale firmei), dar si sa adresezi intrebari simple pentru a obtine feedback din partea clientilor in ceea ce priveste produsele sau serviciile firmei. De asemenea, poti crea o serie de evenimente pentru a sarbatori cu clientii tai loiali. Trebuie mentionat, de asemenea, ca responsabilii paginii de Facebook au obligatia sa isi reserve 5-10 minute pentru a face updatarile necesare, dar si pentru a raspunde la commenturi. Pentru a castiga un numar cat mai mare de fani poti trimite publicului tinta emailuri, carti postale cu actiuni de genul “Like us on Facebook”. De asemenea, este important ca in semnatura oricarui angajat al firmei sa fie inclus linkul de Facebook, dar si pe flyere sau alte brosuri de promovare a companiei. Nu uitati ca exista posibilitatea ca vizitatorii site-ului tau sa dea Like direct de pe pagina pe care sunt si nu trebuie sa intre neaparat pe Facebook; de asemenea pot lasa commenturi referitor la orice informatie care exista pe site sau se pot loga pe Facebook direct de pe site. O alta modalitate de promovare ar fi utilizarea de reclame prin Facebook Ads, dar si recompensarea clientilor loiali cu discounturi si alte oferte speciale pentru a crea o relationare stransa cu acestia si pentru a ii fideliza. Aceasta retea de socializare ofera foarte multe informatii (Page Insights Dashboard) despre cine sunt clientii firmei tale, in ce zi din saptamana sunt cei mai multi vizitatori, cat de des oamenii posteaza commenturi, cum sa iti imbunatatesti strategiile paginii firmei tale. Pentru a crea o reclama pe Facebook primul pas presupune sa stii ceea ce vrei sa promovezi(pagina, produs, site etc.). Reclama trebuie sa se adreseze unui public larg, bine segmentat si trebuie astfel conceputa incat sa obtii ca si rezultat aducerea unui numar cat mai mare de clienti in magazinele firmei. Ca orice reclama, si cea de pe Facebook are nevoie de mai multe versiuni pana cand se gaseste cea mai buna varianta care poate fi promovata cu succes si care sa aiba impact asupra audientei. Titlul reclamei poate contine numele firmei tale, o intrebare sau o informatie importanta care atrage atentia publicului tinta. De asemenea, este foarte important sa se posteze in reclama beneficiile pe care clientii le obtin daca cumpara produsele firmei sau daca utilizeaza pagina de Facebook a companiei(de exemplu). Orice reclama presupune alocarea unui buget, un cost care poate fi cost per click(CPC) sau cost per impresie(CPM); de asemenea, se poate seta un buget maxim pe zi astfel incat sa se respecte suma alocata initial. Dupa orice campanie de promovare este nevoie de o analiza a rezultatelor obtinute, iar acestea se pot obtine cu ajutorul aplicatiei Ads Manager. Informatiile obtinute pot ajuta compania sa isi optimizeze activitatea promotionala. Participarea la discutiile cu diferite grupuri impune acceptarea atat a parerilor pozitive cat si a celor negative. Tocmai de aceea nu trebuie sterse mesajele negative. In acest fel se arata responsabilizarea firmei si modul acesteia rational de a accepta si criticile expuse de audienta. Atunci cand fanii unei companii interactioneaza cu o firma, atunci implicit pot afla despre acest brand si prietenii lor si prietenii prietenilor lor. In prezent oamenii tin foarte mult cont de recomandarile prietenilor, cunostintelor deoarece sunt permanent bombardati cu reclame si astfel piata a devenit saturata. Tocmai de aceea este de mare folos ca fanii unui brand sa aiba cat mai multi prieteni pentru ca doar asa firma poate dobandi cat mai multi potentiali clienti care pot achizitiona produsele acesteia. (conform cu http://mashable.com/2011/11/26/facebook-analytics-fans-report/ )
Cred ca informatiile oferite va vor ajuta sa creati o pagina pe Facebook pe care sa va promovati firma unde lucrati precum si produsele pe care aceasta le comercializeaza.
Pe data viitoare...cand vom discuta despre o alta retea de socializare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu